středa 18. března 2020

Butikovky s Pointou

Dneska bych Vám ráda řekla víc, o té své chystané knížce.
Už víte, že jde o Butikovky, které jsem původně psala sem, na blog. A pak jsem je dlouho upravovala a doplňovala a přepisovala a nabízela různým vydavatelům.
Asi po roce mi odněkud doporučili Pointu a já konečně našla tu pravou platformu pro sebe. Tedy pro neznámou, začínající autorku.

Knihy tu vznikají formou tzv. crowdfundingu, což znamená, že je daná částka, kterou když budoucí čtenáři za knížku utratí v předprodeji, přivedou ji tím následně na svět. Pokryjí náklady na její vydání předem.
Tedy proces opačný, než u zavedených a věhlasných autorů, do jejichž děl na počátku investují sami nakladatelé, v přesvědčení, že čtenáři jim to pozdější koupí vydané knihy bohatě splatí.
Někdy ano, někdy taky ne, to předem nikdo neví.

Pointa.cz ale sází na jistotu pro všechny zúčastněné; když nabízený titul čtenáře dostatečně neosloví, a ti ho v předprodeji nekupují natolik, aby pokryli vypočítanou sumu, pro tisk nákladu stanovenou, kniha holt nevznikne a těm, kteří ji takto předem zakoupili/podpořili, se peníze vrátí.

V současné době se chystají podklady pro předprodejovou kampaň Butikovek, která začně 30.3. v poledne. Od té chvíle bude možné si během 40ti dnů knížku koupit. A to za lepší cenu a s výhodami, než později, pokud bude vydána a nabízena v knihkupectvích. Což je motivace pro budoucí čtenáře, už chápete princip? :)

Nyní se vše ještě dolaďuje a upřesňuje, například se mi musí vyvracet nápady, co přijdou dobrý jenom mně, což mi potvrdila i Kiki, když jsem jí poslala video, který jsem natočila, coby propagační. Za pomoci barbín, co jsem je vodila po stole a hrála s nima na zákaznici a prodavačku v butiku... Prej mám asi problém, usoudila ségra.

I do konečné podoby ilustrace na obálce knížky mi mluvila. Baba měla špatný chlupy na kožichu, měly by bejt zatočený, ne rovný... Dyť je to z ovce!
Už jsi zapomněla? Přece óvčina, co jsem ti tolik let vtloukala do hlavy!
Na otázku, kdo to z tý obálky pozná, odvětila, že ona. A že když tam o tom kožichu píšu, tak to musí s ilustrací sedět.

A nějaký to "last call" by taky nemuselo chybět, aby bylo jasný, že jsme na letišti, kde dámy nakupujou ve spěchu! A ta zákaznice by rozhodně měla mít tašky od Louise Vuitona a Diora!
Já se nejdřív zdráhala použít tyhle reálné značky, namítala jsem, že to nějak zakamuflujem, tu značku jen naznačíme, ale Kiki na to dotčeně: "Né, nefejkuj prosim tě Diora!"
Ona je prostě Justýna z Butikovek...



Pokud budete mít o Butikovky zájem a knížku si koupíte, mám teď ještě nápad, který by Vás mohl zajímat - že by část výtěžku šla na nějakou pomoc zvířatům, zabíjeným pro kožešiny. Tenhle nápad, pokud mi někdo nerozmluví, a pokud bude realizovatelný, bude, myslím si, velkou přidanou hodnotou knížky, takže její koupí uděláte i dobrou věc - a já bych na to byla hrdá!
Coby prodavačka pravých kožichů. Možná má Kiki pravdu, že mám problém :)

"Hele, a nebyla to vínová, ale fuchsiová, tak to tady přepiš. A taky po mně zákaznice nehodila svetr k rozepnutí, ale svetřík! To je zásadní rozdíl, svetr přece neni na zapínání!"

Prozatím děkuju za pozornost :)


PS: Opatrujte se, ať nic nechytíte...

PS2: Ještě mi to nedá a chci povzbudit všechny z Vás, kteří umíte například kreslit, děláte grafiku, marketing, korekce, anebo máte v šuplíku taky nějaký ten rukopis, který byste rádi proměnili v knihu - všechny profese, co jsou potřeba pro vznik knihy, najdou na Pointě své uplatnění, stačí se online příhlásit...
***



Žádné komentáře:

Okomentovat